Markedet for luksus-sko vokser offline

Skobutikken er snart sagt et af de ældste butiks-erhverv i Danmark, men skønt at der er mange butikker som nu primært kun handler online, så er der stadig glæden ved at handle i de fysiske forretninger. Specielt nogle high-end skoforretninger trives, da folk ofte gerne vil prøve skoen inden de betaler et par tusinde for dem.

Alle elsker et par gode sko – men ikke alle sko er skabt lige. Der findes rigtig mange forskellige typer sko og nogle bliver oftere handlet ”i den virkelige verden” end andre.

Sneakers bliver ofte købt på nettet – det er der flere grunde til. Segmentet som sneakers henvender sig til er rigtig meget til stede online. De elsker at bytte sko, købe brugte sko og købe nye sko på nettet. Derfor er det også en branche som er i rivende vækst. Sneaker-markedet er præget af stærk mærkeprference, hvor materiale og byggekvalitet betyder knapt så meget.

Herresko bliver lidt ofte købt i butikker –der er en tilfredsstillelse ved at prøve skoen, hvordan den mærkes ift. Resten af outfittet – ligeledes er en herresko også ofte noget man har lidt længere tid end en almindelig sneaker. Det er ikke noget der bliver genhandlet så ofte som sneakers gør det. Der er dog stadig et stort marked for klassiske herresko på nettet.

Luksus-sko er ofte noget der bliver købt i butik – f.eks er SCARPA et rigtig godt eksempel på netop dette. Hr er der fuldt fart frem på den fysiske butik – men faktisk har de også en webshop. Dette har de fordi der ofte er kunder der skal bruge lidt betænkningstid ift. Om de skal handle sko i sådanne prisklasser eller ej. Derfor er det også en kæmpe fordel for SCARPA at tilbyde gratis fragt på nettet. Således at kunderne ikke føler de skal betale mere end de ville skulle i butikkerne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *